Instrukcje techniczne
Orzeczenia/Opinie – modyfikacja, usunięcie
Powrót do listyData ostatniej modyfikacji:
Modyfikacja orzeczenia/opinii
Modyfikacji orzeczenia/opinii można dokonać w przypadku komunikatu o niezweryfikowanym orzeczeniu oznaczonym etykietą: NIEZWERYFIKOWANE.
Aby dokonać MODYFIKACJI należy kliknąć w MENU (TRZY KROPKI) znajdujące się przy etykiecie widniejącej na czerwono: NIEZWERYFIKOWANE.
Po kliknięciu wyświetlą się trzy dostępne opcje:
- WERYFIKUJ
- MODYFIKUJ
- USUŃ
Opcja WERYFIKUJ – oznacza zweryfikowanie danych orzeczenia/opinii z danymi wprowadzonymi na poziomie poradni, która wydała to orzeczenie/opinię.
Po kliknięciu w przycisk może pojawić się komunikat: ORZECZENIE NIE ZOSTAŁO POPRAWNIE ZWERYFIKOWANE, w przypadku danych niezgodnych z danymi wprowadzonymi przez poradnię.
Opcja MODYFIKUJ umożliwia zmianę wprowadzonych danych:
- Numeru orzeczenia/opinii
- Daty wydania
- REGON poradni
W przypadku orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego możliwa jest również zmiana przyczyny organizowania kształcenia specjalnego.
W przypadku modyfikacji nie ma możliwości zmiany Typu orzeczenia/opinii.
Modyfikowane w szkole lub placówce dane powinny być zgodne z orzeczeniem/opinią wprowadzonym przez poradnię.
Usunięcie orzeczenia/opinii
W przypadku błędnie wprowadzonego TYPU ORZECZENIA/OPINII oraz w przypadku, gdy orzeczenie/opinia zostało wprowadzone niewłaściwej osobie należy użyć opcji USUŃ.
Aby usunąć orzeczenie nie może w nim być wprowadzony okres obowiązywania orzeczenia/opinii w podmiocie. W przeciwnym przypadku pojawi się komunikat:
W tym wypadku należy wejść w okres obowiązywania wybrać opcję USUŃ.
Po dokonaniu usunięcia pojawi się komunikat: OPERACJA ZAKOŃCZONA POMYŚLNIE.
Dany uczeń nie będzie miał żadnego wpisu w formularzu dotyczącego orzeczenia