Instrukcje techniczne
Oddział podstawowy w szkołach artystycznych bez pionu ogólnokształcącego
Powrót do listyData ostatniej modyfikacji:
Poniższa instrukcja jest przeznaczona dla następujących typów szkół:
- Szkoła sztuki cyrkowej
- Szkoła policealna artystyczna
- Szkoła pomaturalna bibliotekarska i animatorów kultury
- Szkoła muzyczna I stopnia
- Szkoła muzyczna II stopnia
- Szkoła sztuki tańca
- Inna szkoła artystyczna
- Policealna szkoła muzyczna
- Policealna szkoła plastyczna
Aby móc przypisać ucznia do oddziału podstawowego należy najpierw zarejestrować oddział podstawowy w module ODDZIAŁY PODSTAWOWE .
Uczeń musi mieć uzupełnioną pozycję MIEJSCE ZAMIESZKANIA dostępną w zakładce DANE IDENTYFIKACYJNE ucznia, aby przypisanie do oddziału zakończyło się sukcesem.
Ucznia można przypisać do oddziału – po wejściu w zakładkę UCZNIOWIE.
Po wybraniu ucznia otworzy się karta ucznia, gdzie można przypisać ucznia do oddziału.
Z tego miejsca można:
- przypisać ucznia do oddziału w aktualnym roku szkolnym,
- zmodyfikować przypisanie ucznia w oddziale,
- przypisać ucznia do oddziału, do którego uczęszczał w poprzednich latach szkolnych,
- wprowadzić informacje o zakończeniu nauki w danym oddziale.
Po wybraniu DODAJ otworzy się okno, z którego rozpoczyna się przypisanie ucznia do oddziału. Należy wybrać z listy przypisanie do oddziału podstawowego.
Po kliknięciu do ODDZIAŁU PODSTAWOWEGO otworzy się okno, w którym należy wybrać:
- rok szkolny,
- typ szkoły dla oddziału,
- oddział, do którego zostanie przypisany uczeń (widoczne będą tylko oddziały zarejestrowane na wybrany rok szkolny i typ szkoły dla oddziału),
- datę rozpoczęcia uczęszczania do oddziału,
- opcjonalnie można od razu również wprowadzić datę zakończenia uczęszczania do oddziału,
- opcjonalnie można zaznaczyć język obcy,
- nauczany zawód lub zawody.
Wypełniony formularz należy wysłać za pomocą przycisku ZAPISZ.
Poprawne przypisanie ucznia do oddziału zostanie potwierdzone komunikatem OPERACJA ZAKOŃCZONA POMYŚLNIE.
Zakończenie przypisania do oddziału
Aby zakończyć przypisanie ucznia do oddziału należy kliknąć MENU ,następnie w MODYFIKUJ znajdujące się po prawej stronie w przypisaniu do oddziału. Z opcji należy korzystać w przypadku, gdy uczeń zakończy naukę w danym oddziale.
Aby zakończyć naukę należy:
- wpisać datę zakończenia uczęszczania,
- wybrać status przypisania:
- przerwał naukę – należy zaznaczyć, gdy uczeń zrezygnował z nauki w tym oddziale,
- otrzymał promocję – należy zaznaczyć, gdy uczeń otrzymał promocję do następnego oddziału
- promocja w trakcie roku szkolnego,
- nie otrzymał promocji – należy zaznaczyć, gdy uczeń nie otrzymał promocji do następnego oddziału,
- kontynuuje naukę w tej samej klasie,
- jest również możliwość jednoczesnego zakończenia nauki w szkole z dniem zakończenia przypisania.
Po uzupełnieniu formularza należy kliknąć ZAPISZ.
Modyfikacja przypisania do oddziału podstawowego
W przypadku, gdy przypisując ucznia do oddziału został popełniony błąd można go poprawić. W takim przypadku należy kliknąć MENU znajdujące się po prawej stronie w przypisaniu do oddziału, które chcemy zmodyfikować. Z rozwiniętego menu należy wybrać opcję MODYFIKUJ.
W oknie, które się otworzy można zmienić informacje związane z:
- datą rozpoczęcia uczęszczania do oddziału
- datą zakończenia uczęszczania do oddziału,
- językami, których uczeń się uczy,
- zawodami, których uczeń się uczy.
Poprawna modyfikacja zostanie potwierdzone komunikatem OPERACJA ZAKOŃCZONA POMYŚLNIE.
Gdy uczeń został przypisany do błędnego oddziału należy usunąć przypisanie do oddziału za pomocą przycisku USUŃ.
Poprawiony formularz należy wysłać za pomocą przycisku POTWIERDŹ.
Poprawne usunięcie ucznia z oddziału zostanie potwierdzone
komunikatem OPERACJA ZAKOŃCZONA POMYŚLNIE.