Instrukcje techniczne
Grupowe zgłoszenie do egzaminu
Powrót do listyData ostatniej modyfikacji:
Aby poprawnie zgłosić uczniów do egzaminu w aktualnym roku szkolnym należy najpierw zweryfikować czy wszyscy uczniowie zgłaszani do egzaminu są przypisani do ostatniej klasy danej szkoły.
Grupowe zgłoszenie uczniów do egzaminu wykonywane jest z LISTY ODDZIAŁÓW PODSTAWOWYCH w module ODDZIAŁY.
W pierwszej kolejności należy wyszukać odpowiedni oddział poprzez wejście w moduł ODDZIAŁY- PODSTAWOWE.
Następnie należy przejść do zakładki PRZYPISANIA i z prawej strony należy wybrać zakładkę OTWARTE.
Następnie należy zaznaczyć uczniów, którym chcemy wprowadzić informację o egzaminie.
Lista uczniów może mieć więcej niż 1 stronę. Strony oraz liczba wyświetlanych wpisów widoczne są w prawym dolnym rogu . Zaznaczając wybrane osoby można przejść do następnej strony i zaznaczyć kolejną grupę uczniów – dane zaznaczone na pierwszej stronie będą zapamiętane i uwzględnione podczas grupowej rejestracji danych.
W prawym, górnym rogu okna, należy kliknąć MENU .
Pojawi się lista z której należy wybrać DODAJ DANĄ DZIEDZINOWĄ i z kolejnej Listy należy wybrać konkretną Daną dziedzinową.
Następnie pojawi się nowe okno, gdzie data zostanie automatycznie podstawiona przez system w dniu z jakim wprowadza się dane.
UWAGA! Nie ma możliwości zmiany daty zgłoszenia. Jest ona wstawiana automatycznie.
Uwaga! Jeżeli podczas wprowadzania zgłoszenia do egzaminu pojawi się komunikat podświetlony na CZERWONO : „Warunkiem zgłoszenia ucznia do egzaminu jest aktywne na dzień zgłoszenia do egzaminu upoważnienie dla kierownika albo p.o. kierownika w podmiocie. Prosimy o złożenie wniosku o dostęp do SIO” to oznacza, że w placówce nie ma aktywnego upoważnienia z funkcją Kierownik jednostki/p.o. Kierownika jednostki. Po uzyskaniu dostępu przez Kierownik jednostki/p.o. Kierownika jednostki będzie można wprowadzić zgłoszenie o egzaminie.
Jeżeli komunikat podświetla się na NIEBIESKO to w placówce jest aktywne upoważnienie na Kierownika jednostki lub p.o. Kierownika jednostki i dane można ZAPISZ mimo tego komunikatu. Komunikat jest tylko informacyjny.
Po wprowadzeniu daty rozpoczęcia należy kliknąć w przycisk ZAPISZ.
W przypadku rezygnacji z rejestracji danej dziedzinowej należy kliknąć w przycisk KRZYŻYK znajdujący się w prawym górnym rogu okna.
Po poprawnym zapisaniu pojawi się komunikat: POPRAWNIE WYSŁANO 4 Z 4.