Instrukcje techniczne

Unieważnianie legitymacji i duplikat legitymacji

Powrót do listy

Unieważnianie legitymacji papierowej lub plastikowej następuje w przypadku:

  • utraty ważności legitymacji
  • odejścia ucznia ze szkoły
  • w przypadku zgubienia legitymacji
  • zmiany danych identyfikacyjnych (imię i nazwisko) ucznia zweryfikowanego w PESEL, zweryfikowanie ucznia w PESEL oraz nadanie bezpeselowcowi PESEL

Aby unieważnić wykazaną legitymację należy wybrać ucznia z listy rejestracji legitymacji i w szczegółach korzystać z opcji UNIEWAŻNJI:

wybrany wpis ucznia z zaznaczoną opcją UNIEWAŻNJI

Po kliknięciu opcji trzeba wskazać powód z listy :

okno z widokiem na powód unieważnienia legitymacji

Po wskazaniu odpowiedniej opcji należy zapisać dane:

okno z zaznaczonym przyciskiem Zapisz

Pojawi się okno do zatwierdzenia danych:

Czy na pewno chcesz unieważnić Legitymację ?

Po zapisaniu danych wpis legitymacji staje się nieważny :

wpis unieważnionej legitymacji

szczegóły zapisu unieważnionej legitymacji

Następuje automatyczne unieważnienie mLegitymacji w przypadku unieważnienia legitymacji papierowej lub plastikowej.

Duplikat legitymacji

Numer na duplikacie legitymacji powinien być kolejnym numerem z wykazu wydanych legitymacji (nie jest to numer oryginału). Z chwilą otrzymania duplikatu traci ważność oryginał legitymacji, istnieje możliwość wydania duplikatu po wcześniejszym zakończeniu ważności poprzedniej legitymacji.

Data wydania duplikatu legitymacji nie może być wcześniejsza niż data końca ważności poprzedniej legitymacji.

Żeby wydać duplikat, poprzednią (aktywną) legitymację należy unieważnić z powodem „unieważniona z powodu konieczności wydania duplikatu”.

szczegóły unieważnionej legitymacji

Następnie w zakładce rejestracji legitymacji wybieramy opcje DODAJ i wypełniamy pola:

  • wyszukujemy ucznia
  • wypełniamy rodzaj legitymacji i typ legitymacji.
  • zaznaczamy chekbox „Czy duplikat ?”
  • dodajemy zdjęcie

dane legitymacji z zaznaczonym chekbox Czy duplikat

okno z dalszym widokiem rejestracji duplikatu legitymacji

i zapisujemy dane.

Wpis nowej legitymacji pojawia się na liście rejestru legitymacji:

Wpis dodanej legitymacji

szczegóły dodanego wpisu