Instrukcje techniczne

Unieważnianie legitymacji i duplikat legitymacji

Powrót do listy

Unieważnianie legitymacji i duplikat legitymacji oraz modyfikacja

Unieważnianie legitymacji papierowej lub plastikowej następuje w przypadku:

  • utraty ważności legitymacji
  • w przypadku zgubienia legitymacji
  • zmiany danych identyfikacyjnych (imię i nazwisko) ucznia zweryfikowanego w PESEL, zweryfikowanie ucznia w PESEL oraz nadanie bezpeselowcowi PESEL.

Aby unieważnić wykazaną legitymację należy wybrać ucznia z listy rejestracji legitymacji i w szczegółach korzystać z opcji UNIEWAŻNIJ:

wybrany wpis ucznia z zaznaczoną opcją UNIEWAŻNJI

Po kliknięciu opcji trzeba wskazać powód z listy :

okno z widokiem na powód unieważnienia legitymacji

Data unieważnienie jest zaczytywana z automatu na dzień bieżący.

Po wskazaniu odpowiedniej opcji należy zapisać dane:

okno z zaznaczonym przyciskiem Zapisz

Pojawi się okno do zatwierdzenia danych:

Czy na pewno chcesz unieważnić Legitymację ?

Po zapisaniu danych wpis legitymacji staje się nieważny :

wpis unieważnionej legitymacji

szczegóły zapisu unieważnionej legitymacji

Następuje automatyczne unieważnienie mLegitymacji w przypadku unieważnienia legitymacji w rejestrze legitymacji.

Można skorzystać z opcji cofnięcia unieważnienia legitymacji niezależnie od powodu jej unieważnienia.

Klikamy opcję COFNIJ UNIEWAŻNIENIE :

zaznaczenie opcji COFNIJ UNIEWAŻNIENIE

Pojawi się okno:

W oknie cofnięcia unieważnienia zaznaczony przycisk ZAPISZ

potwierdzamy cofnięcie unieważnienia korzystając z przycisku ZAPISZ.

Wpis legitymacji staje się na nowo aktywny z datą końca września następnego roku szkolnego:

okno z ponownie aktywną legitymacją

Duplikat legitymacji

Numer na duplikacie legitymacji powinien być nowym, unikalnym na poziomie podmiotu.

Z chwilą otrzymania duplikatu traci ważność oryginał legitymacji, istnieje możliwość wydania duplikatu po wcześniejszym zakończeniu ważności poprzedniej legitymacji.

Data wydania duplikatu legitymacji nie może być wcześniejsza niż data końca ważności poprzedniej legitymacji.

W zakładce rejestracji legitymacji wybieramy opcje DODAJ i wypełniamy pola:

  • wyszukujemy ucznia
  • wypełniamy rodzaj legitymacji i typ legitymacji.
  • zaznaczamy chekbox „Czy duplikat ?”
  • dodajemy zdjęcie

dane legitymacji z zaznaczonym chekbox Czy duplikat

okno z dalszym widokiem rejestracji duplikatu legitymacji

i zapisujemy dane.

Wpis nowej legitymacji pojawia się na liście rejestru legitymacji.

Trzeba użyć opcji Wyczyść filtry – która odgórnie pokazuje tylko aktywne legitymacje, a unieważniona legitymacja jest ważna do końca dnia.

Klikamy w prawym górnym rogu aplikacji wybieramy „Wyczyść filtry„:

opcja Wyczyść filtry – która odgórnie pokazuje tylko aktywne legitymacje, a unieważniona legitymacja jest ważna do końca dnia.

Następnie wyszukujemy ucznia po nazwisku lub nr PESEL:

Obraz zawierający tekst, zrzut ekranu, oprogramowanie, numer

Zawartość wygenerowana przez AI może być niepoprawna.

Na liście mamy dwa wpisy legitymacji, unieważniony oznaczony na czerwono i aktualny.

Modyfikacja danych zarejestrowanej legitymacji

W zarejestrowanym wpisie legitymacji w SIO modyfikacji podlegają pola:

  • Typ legitymacji- przy rodzaju legitymacji istniejącej
  • Checkbox „Czy duplikat”
  • Numer legitymacji- tylko w przypadku legitymacji istniejącej i tylko wtedy, gdy nie ma wydanej mLegitymacji
  • Data wydania
  • Zdjęcie

okno modyfikacji wpisu daty wydania legitymacji

Po wykazaniu zmian w opisie legitymacji korzystamy z przycisku ZAPISZ.

Dane są zapisane na liście:

zapisane dane po modyfikacji