Instrukcje techniczne
Unieważnianie legitymacji i duplikat legitymacji
Powrót do listyData ostatniej modyfikacji:
Unieważnianie legitymacji papierowej lub plastikowej następuje w przypadku:
- utraty ważności legitymacji
- odejścia ucznia ze szkoły
- w przypadku zgubienia legitymacji
- zmiany danych identyfikacyjnych (imię i nazwisko) ucznia zweryfikowanego w PESEL, zweryfikowanie ucznia w PESEL oraz nadanie bezpeselowcowi PESEL
Aby unieważnić wykazaną legitymację należy wybrać ucznia z listy rejestracji legitymacji i w szczegółach korzystać z opcji UNIEWAŻNJI:
Po kliknięciu opcji trzeba wskazać powód z listy :
Po wskazaniu odpowiedniej opcji należy zapisać dane:
Pojawi się okno do zatwierdzenia danych:
Po zapisaniu danych wpis legitymacji staje się nieważny :
Następuje automatyczne unieważnienie mLegitymacji w przypadku unieważnienia legitymacji papierowej lub plastikowej.
Duplikat legitymacji
Numer na duplikacie legitymacji powinien być kolejnym numerem z wykazu wydanych legitymacji (nie jest to numer oryginału). Z chwilą otrzymania duplikatu traci ważność oryginał legitymacji, istnieje możliwość wydania duplikatu po wcześniejszym zakończeniu ważności poprzedniej legitymacji.
Data wydania duplikatu legitymacji nie może być wcześniejsza niż data końca ważności poprzedniej legitymacji.
Żeby wydać duplikat, poprzednią (aktywną) legitymację należy unieważnić z powodem „unieważniona z powodu konieczności wydania duplikatu”.
Następnie w zakładce rejestracji legitymacji wybieramy opcje DODAJ i wypełniamy pola:
- wyszukujemy ucznia
- wypełniamy rodzaj legitymacji i typ legitymacji.
- zaznaczamy chekbox „Czy duplikat ?”
- dodajemy zdjęcie
i zapisujemy dane.
Wpis nowej legitymacji pojawia się na liście rejestru legitymacji: